tirsdag den 27. marts 2012

Traditioner i forandring - aktivitet 3


M: Maria - H: Hanne - F:Fælles

M: Sociale netværk, her mener jeg facebook, bruger jeg dagligt. Jeg bruger for det meste min telefon til dette formål når jeg keder mig eller blot er nysgerrig efter diverse info fra venner. Jeg bruger også facebook til at holde kontakt med venner og familie der bor langt væk, jeg lægger billeder ind og skriver lidt om hvad der sker i vores lille familie, og læser også deres “nyheder” og ser deres billeder.

H: Sociale netværk bruger jeg også dagligt. Jeg bruger det for at følge med i løst og fast. Jeg har igennem Fb fået kontakt med venner som bor langt væk og venner man nok ellers ville miste kontakten med. FB gør det lettere at holde kontakten, man kan følge med i hinandens liv på en hurtigere og mere varig facon end hvis man blot skulle ringe, hvem får taget sig sammen til det. Samt man kan løbe ud i ”nu har jeg ringet 3 gange, nu må det være den anden på tur…” Men ikke kun venners statusdateringer interesserer mig, jeg bruger også netværket i studiet. Jeg holder her kontakt med studiekammerater.

F: OMG Det er dog stadig ikke alle venner der er på facebook, dem vi kender siger som regel at de ikke kan se nogen grund til at dele deres liv med hele verden, men vi er af den opfattelse at man selv bestemmer hvad man vil skrive og hvem man vil have som venner, på den måde begrænses “hele verden” og også hvad der skal fortælles.

Det er ikke kun privat personer der bruger facebook, men også virksomheder opretter en profil, kendte personer opretter profiler og grupper. Virksomheder bruger facebook som reklamesøjle.

Facebook bruger vi også til studier, hvor vi kan diskutere forskellige emner med hinanden, og støtte hinanden når vi når til det punkt hvor vi tænker FML :-)

Facebook er allerede ved at være ”old news”, det nye er Latitude. Som vi har forstået Latitude skal man her inviteres til at deltage, der er her mere tale om en slags opslagstavle hvor folk poster et eller andet. Vist ikke så meget statusopdateringer som FB. Det at man skal inviteres til Latitude gør at det virker mere eksklusivt, FB kan alle jo melde sig til. Men en invitation til Latitude kan komme fordi man lægger ud på Fb om nogen har adgang og kunne tænke sig at invitere én, så kender nogen som kender nogen og så kører det. Hvor vidt Latitude bliver lige så stor som Fb er vist stadig uvist, men som vi har forstået det i stor fremgang.

Til slut siger vi:
BTW WR done CU LMAO ]:)
SNAX

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.